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[Solar System / TWoN] Domande su Equipment, Effect e Refreshment

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Nefandus:
Ciao

Qualcuno potrebbe spiegarmi cosa sono / come funzionao gli imbuements visto sul SS non sono citati e in tWoN non c'è una sezione esplicativa al riguardo? (mi rifersico a quelli sulla wiki)

Grazie

Luca Veluttini:
In tWoN c'è la seguente sezione:


--- Citazione ---Imbued Equipment

IMBUED items are a lateral depiction of equipment. They are items with integrated Secrets in them that a character can use through the item. Imbuements are useful in depicting not only wacky magic items that do stuff for you, but also for mundane equipment that does more than just improves Ability checks. A character might, for example, have a heavy mace with the SECRET OF KNOCKBACK inherent to it, to coin a mundane example.

Existence of Imbuements does not increase the Advance cost to own an item; instead, an imbued item has an INTRODUCTION cost: first time the item is used for anything in a single scene, the player has to pay a Pool cost equal to the number of imbuements it has. This goes even if the item is just used for its ratings; the presence of imbuements makes taking the item out a weighty matter.

Which Pools the imbued item drains is established by the Story Guide when the item is introduced; the profile remains unchanged after that. Be colorful about it: heavy anime weapons take Vigor, items with many parts take Reason, that sort of thing. An item's quality rating sets the maximum number of imbuements an item may have.

Although the imbued Secret is used just like it would if the character himself possessed it, Pool costs and all, in the fiction it is usually not the "same" Secret that people use. Thus imbued Secrets don't care about fulfilling requirements, can't be used to learn the original Secret and so on. When I particularly want to emphasize that I'm not talking about a natural Secret that characters learn, I call imbued Secrets IMBUEMENTS. So an imbued mace doesn't strictly speaking have the SECRET OF KNOCKBACK, it has KNOCKBACK IMBUEMENT. One other difference between Imbuements and Secrets is that the former are usually somewhat narrower in application: the character has to use the item in question to activate the Imbuement, for example, while the Secret version can be used in any situation.
--- Termina citazione ---

JudeBass:
che cos'è l'advocacy di cui parlate?
E soprattutto, che significa che nel SS il giocatore, se non gli piace ciò che narra l'altro che ha vinto il conflitto, può porre veto e far ripetere una diversa narrazione? Non è un po' una pesata?!? (Non dico che non sia così da regole, cercavo chiarimenti)

Matteo Suppo:

--- Citazione ---[cite]Autore: JudeBass[/cite][p]che cos'è l'advocacy di cui parlate?
E soprattutto, che significa che nel SS il giocatore, se non gli piace ciò che narra l'altro che ha vinto il conflitto, può porre veto e far ripetere una diversa narrazione? Non è un po' una pesata?!? (Non dico che non sia così da regole, cercavo chiarimenti)[/p]
--- Termina citazione ---


Ti rispondo volentieri, ma in un altro thread, perché è un argomento lungo e interessante. Ti va di aprirne uno, magari con un link a questo? Così aiutiamo a tenere ordinato ^^

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