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[Circle of Hands] playtest - personaggi
Mauro:
Se poi facciamo un breve riassunto delle regole io sono contento, al momento non le ho chiarissime XD
Mauro:
Domandona: il manuale dice che Non-wizards are trained by the wizards of the Circle, so they begin with points of spells equal to Wits, which must include both black and white magic; ma dice anche che Player-characters without the wizard Profession begin play with five points of spells, choosing anything from the list they like adding up to 5 points, as long as both colors are represented.
Quindi? Un PG inizia con Wits, o con cinque punti, da spendere in magia?
Moreno Roncucci:
Mauro, dovrebbe essere nel thread di domande sulle regole che vi avevo segnalato (non l'ultimo specifico su asce lance e scudi, quello generico chiamato "rule questions"), il "5 punti di incantesimi" è una dimenticanza da un draft precedente, la regola è "pari ai punti di Wits"
Non solo: una successiva domanda nello stesso thread ha chiarito che se spendi il punto ulteriore su Wits, parti con un punto di incantesimi in più (cioè non vale il "non cambia niente", non cambia solo abilità, provenienza, etc - cioè per esempio se il punto in più porta wits a 9, non ottieni una nuova professione)
Mauro:
E chi ha avuto il tempo di leggere anche quello? XD
Mauro:
Astrid dopo la fine della prima avventura:
Brawn 6
Quickness 9
Wits 8
Charm 7
Ambitious
Cunning
From Famberge, where people fight to live
Outdoorsman
Martial (high)
Freeman
Demeanor 12 Fierce – not hostile or angry, but clearly ready for action
Feature 12 Emblem – denotes family, region of birth, or a profession; this is in addition to the Circle emblem ordinarily worn by the player-characters
Spells
ooo ooo oo
Cat (1w)
Perfect senses (1w)
Command plant (2w)
Shadow Cloud (1b)
Trailtwister (2b)
As Outdoorsman, I'm familiar with staff sling, bow, and hand axe; moreover, I'm good with the knife and spear. As a knight, I was trained in mail, cone helmet, buckler, and parma.
Key event: A young woman from a small village, Astrid was caught by warring faction attacking her village, and brought away from her native land. During the voyage she was freed in a fight, and hid herself in the woods, living in small wood communities and learning a way to survive there. One day she was leading astray an armed group, but she was cornered and had to fight her way out; when she was outnumbered and nearly defeated, a group of Circle knight helped her to save her life, and the wood communities.
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