[cite]Autore: lapo[/cite][p]Riguardo al secondo link, lo proporrei come pubblicità per ogni gioco scritto bene.
NOMEGIOCO: you can marry a god, and it doesn't break![/p]
Potrebbe essere la premise di un gioco parodia...
A parte gli scherzi, quel che sorprende è che ogni tanto le risposte date sono molto sensate.
DOMANDA: How can I spice up my D&D game? My players, as well as myself, are tired of going on dungeon and outdoor adventures. I don’t have any city maps and I really don’t want to bother with them, so what else is there left to do?
RISPOSTA:Well, you can ask your players what they would like to do. They probably have all kinds of ideas. In my campaign I had a similar problem, and now one of my players is trying to become Pope. So, just ask them. I am sure they would be more than glad to help. Remember, they are not the enemy. They are your friends and more than likely they will be glad to stick their nose into the campaign and give you their advice. It is only human nature to do so.
Figurati se in un Vampiri o qualsiasi altro gioco White Wolf ti davano un simile consiglio! (Master, tu sei il regista, i tuoi giocatori gli attori, il tuo lavoro è esigere da loro la migliore performance possibile!) Beh è bello che in mezzo alla caterva di boiate ogni tanto si fa riferimento a consigli a livello di metagaming (uso la definizione del provisional glossary, non confondete con positioning!)