Ecco la risposta (sorprendente) di Ron...
This is not only valid Goal for a Magic act and conflict, it is beautiful, wonderful, and exciting. I want to hug and kiss the player - well, I might look first - but I bet I would!
For one thing, the possibilities for narrating the outcomes are endless, success or failure. I'd almost look forward to a severe failure in order to see what the player came up with, e.g. creating a terrible undead avenger, or a possessor ghost who enters the trollbabe. And with success, the GM has a fascinating new character concept handed to him or her on a silver platter. But even this is only a facet of a bigger, more important point.
You see, the real topic is not "what is a conflict" or "is this a valid conflict," which are easy, but the Stakes of the adventure. If the trollbabe had not tried to resurrect the woman and simply left her dead, then the adventure would be past its final Pivot point. All the GM does now is describe some characters' reactions and some consequences of the murder, and the story is over. But given the attempt, and the nigh-certain fact that something will certainly come of it, the story is now thrown into a fascinating, wide-open, practically newly-created form with miles to go before that Pivot. That's what a trollbabe does best - makes the potential story in a given place into a wholly new story.
Confesso che la mia primissima reazione, come GM, sarebbe stata "come impedirlo". Brain Damage da anni a fare il GM di gdr tradizionali, mi sa...
Invece (traduco per chi non parla inglese) Ron è rimasto estasiato dalla giocata (Meme, dai un bacio al giocatore da parte di Ron. Ti tocca, così impari a non giocare con delle donne...).
Perchè? Perchè se fallisce, il giocatore dovendo decidere come, ha un sacco di possibilità (dal farla tornare come uno zombie, all'evocazione del suo spettro che si impossessa della trollbabe), e se invece riesce, il GM può giocare un personaggio tornato dalla morte.
Insomma, Ron ha detto "la storia va in direzioni imprevedibili! Bellissimo", e non "la storia va in direzioni impreviste, come impedirlo?"
P.S: tanto per curiosità, come l'hai giocata poi la donna?