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[Monster of the Week MotW] Cosa vuol dire “agisci come se fossi l’eroe”?
Daniele Di Rubbo:
--- Citazione da: Moreno Roncucci - 2012-07-13 00:04:30 ---Credo ci sia un po' di confusione fra "essere il protagonista" (cioè la persona che con le sue decisioni decide la storia, esprime il tema, etc.) e "essere l'eroe" (quello che salva donzelle in pericolo, lotta contro il male, etc.). A questo si aggiunge l'idea che i PG debbano sempre essere i protagonisti in tutti i gdr (cosa non vera)
--- Termina citazione ---
Moreno, io sono un maestro nel fare confusione. Ai fini di quello che volevo dire, direi che il discorso di cui sopra si riferisce squisitamente a Monster of the Week.
--- Citazione da: Serenello - 2012-07-13 00:14:37 ---@ Moreno: non c'è molto di più
--- Citazione ---Hunter Agenda
When you're playing your hunter:
•Act like you're the hero in this story (because you are).
•Make your own destiny.
•Find the damn monsters and stop them.
•Play your hunter like they're a real person.
Think like your hunter would think. Do what your hunter would do. Remember that you're a badass: extremely dangerous, and good at what you do.
You need to work out what's behind each situation. Then work out how to find it and what its weaknesses are. Then kill it.
--- Termina citazione ---
--- Termina citazione ---
Tra l’altro, e correggimi se sbaglio, nel manuale questa parte è omessa o, meglio, diversa. Dei doveri dei giocatori (altri rispetto al Keeper) si parla a p. 79, ma in termini completamente diversi:
--- Citazione ---Summary: Hunter's Session
There's two parts to this: the things you'll do just at the start of a new game, and then the things you'll do every time.
The First Time Only
•Optionally, come up with a team concept.
•Create your hunter while everyone else creates theirs.
•Go around the group: each of you introduces your hunter to the others
•Go around the group again: each of you picks a history option for every other hunter on the team.
•Tidy up the team concept and work out your backstory.
•Go on to the things you do every game:
Every Game
•Highlight ratings for each hunter. Decide who you are closest to and ask them to pick one rating to highlight, then the Keeper will pick another.
•Do all the start-of-mystery moves.
•Get the first clue from the Keeper, and make a plan.
•Investigate the mystery: interview witnesses; check out where key events happened; look into any other weird stuff going on.
•When you know what it is you're hunting, work out its weaknesses and where to find it.
•When you roll a highlighted rating, mark experience. When you mark your fifth experience point, level up.
•Protect all the innocent bystanders.
•Go and kill the monster!
--- Termina citazione ---
Mentre la parte citata da Paolo (e da Maurizio nella domanda a cui io rispondo nel primo post) è presente solo sul Reference Sheet.
Serenello:
No, manuale pagina 55.
Daniele Di Rubbo:
Ah, grazie! Non lo trovavo più. Ecco cosa dice:
--- Citazione ---Hunter Agenda
When you're playing your hunter:
•Act like you're the hero in this story (because you are).
•Make your own destiny.
•Find the damn monsters and stop them.
•Play your hunter like they're a real person.
Think like your hunter would think. Do what your hunter would do. Remember that you're a badass: extremely dangerous, and good at what you do.
You need to work out what's behind each situation. Then work out how to find it and what its weaknesses are. Then kill it.
--- Termina citazione ---
Mattia Bulgarelli:
Daniele, parlare di altri giochi è IT o OT?
Daniele Di Rubbo:
Se reputi che possa far luce per Monster of the Week direi di sì (specie se parli di giochi con un sistema simile – es. Apocalypse World, Monsterhearts – oppure con personaggi o ambientazione simili – es. Hunter: The Reckoning). L’unica cosa è che non vorrei finire a parlare effettivamente di altri giochi, staccandoci completamente dall’argomento.
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