Gente Che Gioca > Gioco Concreto

Furore nominalistico

<< < (18/19) > >>

rgrassi:
Ah... Mi cospargo il capo di cenere...
Ma dove è scritto?
Io non me lo ricordo...
Rob

Davide Losito - ( Khana ):
Big model, the
A description of role-playing procedures as embedded in the social interactions and creative priorities of the participants. Each internal "box," "layer," or "skin" of the model is considered to be an expression of the box(es) containing it. See the discussion in Narrativism: Story Now and The big model - this is it.

Coherence
The degree to which one or a combination of Creative Agendas are accepted and reinforced among members of a role-playing group. Coherence may also be applied to game design, but only indirectly, in terms of whether it does or does not facilitate such a shared agenda.

rgrassi:
??? Ma cosa c'entra? :)
Pensavo fosse scritto esplicitamente che era concepito per i giocatori...
A me sembra di no.
La dimostrazione di questo è che NON devi conoscere (come giocatore) il Big Model per trarne divertimento.
Rob

Davide Losito - ( Khana ):
Come cosa c'entra?! :D

1. "A description of role-playing procedures as embedded in the social interactions and creative priorities of the participants"

2. "The degree to which one or a combination of Creative Agendas are accepted and reinforced among members of a role-playing group"

"partecipants" e "role-playing group" :D

Mauro:
Per quanto ho capito il Big Model, lo scopo è analizzare il fenomeno "gioco di ruolo" visto come interazione sociale; data la sua natura può essere un utile strumento per chi scrive giochi, ma non è creato con quello scopo (vedi la Coerenza, concetto non secondario, che may also be applied to game design, but only indirectly).

Navigazione

[0] Indice dei post

[#] Pagina successiva

[*] Pagina precedente

Vai alla versione completa