Autore Topic: Una singola meccanica è poco  (Letto 6025 volte)

Ezio

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Una singola meccanica è poco
« Risposta #30 il: 2009-09-15 20:09:32 »
Prima. In Call of Cthulu si consigliava di avere 2 PG, uno "Cervello" che facesse le ricerche e uno "Braccio" che perdesse SAN sul campo.
Ma questo è spaccare il capello in quattro ;-)
Just because I give you advice it doesn't mean I know more than you, it just means I've done more stupid shit.

Una singola meccanica è poco
« Risposta #31 il: 2009-09-15 20:11:15 »
Citazione
[cite]Autore: Eishiro[/cite][p]la questione "ogni giocatore ha un singolo personaggio" è stata demolita ben prima di the Forge[/p][p]in ars magica[/p]

Giusto. Tra l'altro Ars Magica ha introdotto anche altre "novità" come il master a rotazione, il protagonista della "campagna" che diventava l'Alleanza, e l'importanza della tematica... un gdr rivoluzionario per il tempo, ed il mio parpuzio preferito tra l'altro :-)
Lord Zero - (Domon Number 0)

Moreno Roncucci

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Una singola meccanica è poco
« Risposta #32 il: 2009-09-15 21:13:12 »
Vincent ha fatto l'elenco dei sybsystem nei suoi giochi (nei commenti del post già linkato)

Listing subsystems is so boring! But okay. I'm going to just do my own games because I have them in my head, mostly.

Rock of Tahamaat, Space Tyrant has:
- 2 character creation systems
- resolution for Rock of Tahamaat (which includes scene setting rules)
- resolution for non-Rock of Tahamaat characters
- some end condition rules

In a Wicked Age has:
- drawing and reading the oracle
- rules for returning characters
- creating PCs
- creating NPCs
- creating particular strengths
- scene setting rules
- action sequences
- consequences (negotiating with a stick, including exhaust/injure)
- the owe list
- some stuff about the 3rd session and subsequent

Dogs in the Vineyard has:
- town creation
- character creation
- initiation
- 2 different NPC creation subsystems
- "how to GM"
- resolution (which we could further subdivide if we wanted)
- fallout (including reflection fallout)

Poison'd has:
- character creation
- ship & company creation
- NPC creation (including ships and fortresses and whatever)
- fights
- setup rolls
- bargains
- elections
- changing your pirate's stats
- deadly wounds
- cruel fortunes (one or two of which might qualify as their own subsystems entire)
- prizes
- leisure
- "how to GM"
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