Autore Topic: Nozione di tempo nella realizzazione di un GDR  (Letto 691 volte)

Serenello

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Nozione di tempo nella realizzazione di un GDR
« il: 2011-06-28 23:28:34 »
sul blog di Backer è arrivato un post nuovo, che riassume alcuni punti da lui espressi sul game design.
http://www.lumpley.com/comment.php?entry=599

la cosa che ho trovato importate in tutto ciò è il primo commento di Vincent

Citazione
I want to comment about how old these are. In internet time, they're antiques. In rpg theory & design time, though, two years old is current. Most of the games that have seen publication since I wrote these were already in development when I wrote them. Apocalypse World was in full-swing playtesting.

The cycle of developments in rpg design is 4+ years long. Theory topics from 5 years ago are only now starting to be settled. The topics in these threads - debate rages. They aren't settled at all and won't be for years yet.

So if you'd like to jump in, please do!

che fino ad ora era ovvia per me, ma devo ammettere di non averci mai pensato prima di averlo letto

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