secondo me è tutta la pagna 96 importante:
Obstacles are great for creating hurdles for the patrol to leap, walls for them to climb, and paths for them to navigate. But sometimes those hurdles are not enough. Sometimes a moment is so important, we need to stop and focus on it: intense fight scenes in which we follow every sword stroke, heated arguments in which the fur really flies or breakneck chases that leave us dizzy and breathless.
In the game, we use conflicts to create those intense, detailed situations. These are the turning points of a story. Use them for big, important moments.
secondo me questa parte spiega come usare i conflitti, mentre quella dopo è un modo per dire come regolare un conflitto per renderlo interessante, cioé dice "quando fai un conflitto accertati che ci siano due parti con intenti in contrapposizione e non un semplice ostacolo da superare"
A conflict scene needs active opponents on at least two sides. Each side must want something. They have to have an immediate goal—something they want to fight for, convince you of or escape from, for example. If one side simply wants to defend against the other side’s goal and has no goal of its own, there’s no conflict here. You can resolve those situations with versus tests.
infatti poi fa l'esempio della lotta contro i granchi che è speculare al fuggire dal tasso e dall'acqua
prendendo il pbf:intrappola ---> se avessimo fatto un conflitto per trovare i topi sarebbe stato fiacco. non è un momento importante da farci un conflitto. alla fine uno li deve trovare (magari falllirà il test e arriverà provato, ma li deve trovare) invece salvarli tutti (-2 eventuali) è una cosa grossa e la posta in gioco è alta. bisogna fermarsi a giocarsela!!!