Gente Che Gioca > Sotto il cofano
Definizione di metagame
Ernesto Pavan:
--- Citazione ---[cite]Autore: Moreno Roncucci[/cite]
--- Citazione ---[cite]Autore: Klaus[/cite][p]Il Provisional Glossary 2. :-PP Essendo l'ultima apparizione, suppongo sia la definizione più aggiornata e riconosciuta[/p]
--- Termina citazione ---
[p]Quella che dice anche"As it stands, this term is misleading and is under discussion for renaming";-)[/p]
--- Termina citazione ---
Dove? Io non lo vedo scritto. O_o
Moreno Roncucci:
Da http://www.shrikedesign.com/forgeglossary.html
Metagame (general): All aspects of play that concern non-Explorative matters or priorities; in terms of the Big Model, the levels of Social Contract and Creative Agenda.
Metagame mechanics: Techniques which do not require justification using in-game cause, in many cases including Author and Director Stances. In terms of the Big Model, System is being conducted solely in terms of the Social Contract, without Exploration as the medium. As it stands, this term is misleading and is under discussion for renaming; see Meta-metagame for links.
inoltre:
Meta-metagame Synonymous with Metagame as the latter term is currently defined, but contradictory to "metagame mechanic," which is currently under revision. See Purpose of rules and Metagame & mechanics.
Ernesto Pavan:
Oh beh, ma allora la definizione di metagioco va bene. :-) Le mechanics mi interessano poco, infatti non le nomino mai.
Eishiro:
la definizione GENERALE è:
In simple terms, using out-of-game information, or resources, to affect one's in-game decisions.
per qualsiasi gioco, non solo queli di ruolo
nei tornei di GCC si chiama Metagame questo:
-sapendo che ad un torneo incontrerai principalmente mazzi rossi, costruisci un mazzo anti rosso (parlo di magic)
è una strategia ben precisa utilizzata nei tornei di GCC
nei tornei di wargame stile Warhammer o Flames of War:
Such metagaming could include compiling lists of what race or army choices are being used in a specific region or tournament scene, and tailoring your own army to fight the majority units, for example, knowing that Space Marine variant armies are the largest group of potential opponents, and modifying your own army with equipment which counters the strength of that majority force, or preys upon that majority groups weakness. By doing so, the player is metagaming, as they improving their potential chances, for victory by using information outside what will actually take place in a match. This may not work as the averages may not match up to the random reality of their opponents, they could have their anti-Space Marine army, but be matched against completely different opponents.
e non sono cose "brutte" come nella tradizionalità del GDR ma cose normalissime che fanno parte della strategia.
Negli scacchi:
-so che un giocatore gioca utilizzando molto la regina, di conseguenza utilizzo una tattica che mira a mangiarla in modo da castrarlo
Anche utilizzare calcoli statistici per decidere una strategia in un gdr è considerabile come metagame
qui c'è una definizione di metagame GENERALE abbastanza buona, con diversi sottocasi specifici e varianti
http://en.wikipedia.org/wiki/Metagaming
qui la definizione riferita agli RPG (che sembrerebbero essere un caso "particolare"), in cui si cita anche Edwards
http://en.wikipedia.org/wiki/Metagaming_%28role-playing_games%29
rgrassi:
Eishiro, quelle che citi sono ottime definizioni.
Rob
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